Heder og litt til

17. mai står i hederens teikn. Vi legg ned kransar på graver og minnestøtter for å hedre minnet til nokon som har gjort ein stor innsats for fred og fridom i samfunnet. I år kunne vi lese i Setesdølen om heder frå sør til nord, og det gjaldt nolevande personar.

I kinosalen på Evje fekk Kåre Tjessem og Alf Georg Kjetså Kongens fortenestmedalje for innsats i kulturliv og næringsliv på ulike måtar. På Byglandsfjord fekk Roderich Johannes Heinrich Kohler den alternative bygdeutviklingsprisen. På Rysstad fekk Valle Mållag Valle kommune sin kulturpris og på Hovden fekk Askild Johnsen Bykle kommune sin kulturpris.

Det kan synast som om ein i Setesdal har gjort Paulus sitt ord (slik Seippel omsette det) til sitt: Kappast om å visa kvarandre vyrdnad (Rom. 12,10)

Alt dette har ført til at eg har oppdatert fleire artiklar på Setesdalswiki siste veka:
http://www.setesdalswiki.no/wiki/Bykle_kommune_sin_kulturpris
http://www.setesdalswiki.no/wiki/Valle_kommune_sin_kulturpris
http://www.setesdalswiki.no/wiki/Kongens_Fortenstmedalje

Den alternative bygdeutviklingsprisen har ikkje fått artikkel ennå.

Ikkje alle prismottakarane har fått eigen artikkel på Setesdalswiki. Det er eit sakn. Og når det gjeld Kongens FOrtenstmedalje, treng eg informasjon, for det er sikkert fleire i Setesdal som har fått medlajen, som eg ikkje har fått med på lista. Difor skulle eg ønske at folk som visste noko, kunne sende meg ein mail: harhaugl@gmail.com eller ringe meg på 9763 1408 om du har informasjon som kunne vere høveleg å få på plass.

100 år med Valle Handel

I dag var det stor feiring i Valle sentrum med 100-årsmarkering for butikken med marsipankake og gode tilbod på Valle Handel. Å få ein pakke på fire flasker Coca Cola for femti kroner inkludert pant gjorde at fleire folk kjente hamstre-genet vakne til liv. Ti pakkar coop-kaffe for ein hundrelapp var heller ikkje noko dårleg tilbod.

Sjølv sette eg meg ned for å smake på jubileumskaka saman med Kjellaug Rysstad litt over klokka 12. Då hadde det vore ei jamn utskifting ved kaffiserveringa, ikkje alle sette seg ned, men kake vart det likevel. Kjellaug kunne fortelje at huset hennar var det gamle Valle Handel, for etter brannen i 1952, trur eg ho sa det var, kjøpte far hennar materiala frå butikken og brukte dei til å setje opp huset sør for kyrkja.

Knut K. Homme har skrive ei svært interessant bok med glimt frå 100-års soga til butikken. Han har brukt styreprotokollane og fått inspirasjon til å leite vidare rundt i historiske kjelder for å teikne eit bilete av butikken den fyrste tida. Det er mykje ein i dag knapt kan førestelle seg, i sendinga i Valle Radio onsdag 18. mai tok Gunnar Brottveit fram eit avsnitt som handla om korleis bønder i Valle stod på lister for å køyre varer frå Ose med hest, til og med etter at rutebilar hadde teke til å gå. Det gav ei god medskøyt på inntekta å ta ein tur med tungt lass, og om ein bonde som stod på lista ikkje kunne ta turen når det var trong for det, vart han stroken av lista og mista den ekstrainntekta.

Frå i dag av var boka til sals i butikken, og mange nytta høvet til å få med seg den historiske godbiten boka er i tillegg til den godbiten marsipankaka og kaffikoppen representerte.

I 43 år har Gunnar Brottveit vore på Valle Handel saman med kona Ingrid. Det har vore rasjonalisering og butikkar har blitt lagde ned, men Valle Handelssamlag, som no er blitt til Coop Valle, lever i beste velgåande. Gratulerer med dagen!

Variert onsdagskveld

Eg sit her eit døger etter onsdagssendinga 18. mai og prøver å oppsummere ein variert onsdagskveld. Heldigvis har eg skrive ned det meste som skjedde på Setesdalswiki, sjå http://www.setesdalswiki.no/wiki/Onsdagsprogram_Valle_Radio_20110518 Då er det lettare å skrive om kvelden på bloggen.

Tema
Eg tenkjer at spennvidden i tema var stor denne kvelden. Kulturpris til Valle Mållag, Ungskogpleiekurs i Valle til laurdag, kurs om bønn i Hægeland kirke, lisenskurs for mopedkøyring på Åraksøyne, irritasjon over kanadagjess, samhandlingsreformen innan pleie og omsorg i kommunene, 100 årsjubileum for Coop Valle og oppsummering etter 17. mai.

Ressurspersonar
Ressurspersonar på besøk i studio var Sissel Åkre, Per Emanuelsen, Marianne Brenna Homme, Bjørgulv T. Berg, Terje Seilskjær, Kari Cecilie Torbjørnsen, Gunnar Brottveit og Bjørgulv Sverdrup Lund.

Ressurspersonar på telefonen var Kjell Arne Rosseland, Olav Jan Nomeland og Helga Arntzen

Alt dette var bare i tida frå 18 til 21. Deretter kom Rolf Erik Homme og Henri Tore Viki i studio, og gjennom rebusar hadde dei kontakt med ressurspersonar på telefonen.

Ikkje spesiell
Det einaste spesielle med denne kvelden var at det var 18. mai. For tilsvarande kveldar lagar vi i Valle Radio kvar veke. Det er litt fantastisk å tenkje på at i heile vinterhalvåret stiller folk opp for å lage lokalradio. Ofte tenkjer vi på oss som er programleiarar og teknikarar og telefonvakter. Men i kveld vil eg gje honnør til alle ressurspersonar som kjem innom for å fortelje om noko dei brenn for eller kan mykje om, som vil formidle det til lyttarane våre. Takk skal de ha.

Som oftast er eg svært inspirert når eg er ferdig med ei sending og må gjerne kople frå med å gjere noko anna. Men i går gjekk eg heim og la meg 22.30, det er ikkje ofte noko slikt skjer. Men det var ein variert og triveleg kveld, godt å få lagt seg og få ei god natts søvn etter ei slik oppleving.

Helga Arntzen sin 17. mai-tale 2011 på Rysstad

17. mai, Hylestad 2011

Kjære alle sammen

Gratulerer med Norges Nasjonaldag!

En fantastisk dag, frihetens dag, barnas dag.

Dagen markerer Norge som en selvstendig rettstat med demokratiske rettigheter for alle.

Siden slutten av 1800-tallet feiret barn og voksne dagen bl.a. med barnetog.

I Norge har vi en flott tradisjon. Vi feirer nasjonaldagen og frihetens dag med stor glede. Vi pynter oss i bunad, har norske flagg og barna har barnas dag med leker, pølser, is og brus. Vi regner med at ca. 1 700 korps over hele Norges land spiller i dag. Å feire med så stor glede er det ikke så mange land som har mulighet til.

I min oppvekst i Tyskland feiret vi 17.juni i vest som nasjonaldag. Dagen hvor demonstranter i Øst-Tyskland ble meiet ned med russiske tanks. Ingen gledesdag, men en viktig merkedag som manglet frihet. I øst feiret vi nasjonaldagen med militærparader og det er også vanlig i mange land i dag..

Hvert år når vi feirer 17. mai i Norge blir vi oss igjen bevisst på hvor mye frihet betyr. Vi ønsker at alle land i verden kan feire en slik gledesdag, men dessverre er ikke alle så heldige som vi.

Akkurat nå er vi vitne til kampen om friheten i de arabiske land og vi håper at folket i Lybia en dag skal kunne feire demokrati og frihet slik vi kan gjøre her i dag.

17. mai i 1814 underskrev og beseglet medlemmene av Riksforsamlingen på Eidsvoll landets grunnlov.

Dette innledet en kort periode for Norge som uavhengig stat, før landet etter en kortvarig krig med Sverige måtte inngå våpenhvile gjennom konvensjonen i Moss.

Feiringen av 17. mai i Norge har også hatt sine problemer. Å få lov å feire 17. mai var gjennom hele 1820-tallet en kampsak. Kong Karl Johan forbød feiringen av nasjonaldagen i 1828. Våren 1829 hadde vi det kjente Torgslaget hvor studenter samlet seg foran Oslo Domkirke. Henrik Wergeland ropte høyt “leve konstitusjonen” som jo betydde leve Grunnloven. En rekke demonstranter ble ridd ned. Folk ble rasende. Feiringen av nasjonaldagen ble tillatt, men det tok likevel 4 år før den første offisielle talen i anledning dagen ble holdt av Henrik Wergeland i 1833. Å kjempe for frihet krever mot og engasjement.

Av nyere dato har vi også hatt konflikter. Etter heftige diskusjoner ble det tillatt å bruke samiske flagg i barnetoget i Oslo i 2007. Også i 2008 var det stor uenighet om bruken av utenlandske flagg i barnetoget. Enkelte kommuner har nedlagt forbud mot bruk av ikke norske flagg. Det har også vært rasistiske tendenser knyttet opp til innvandreres deltakelse i 17-mai feiringen.

Det første offisielle barnetoget hvor kun gutter kunne delta, gikk i Oslo i 1870 etter initiativ av Bjørnstjerne Bjørnson. Jentene fikk først være med 19 år senere.

Mange nordmenn i utlandet og mennesker med norske røtter feirer i dag Norges grunnlovsdag. Det feires i Stockholm, i New York, i Singapor, i Florida og mange andre steder.

I dag gleder vi oss over den friheten vi har fått.

Den første president i den frie tsjekkiske republikk, Vaclav Havel, definerte frihet slik: “Frihet er når enhver står ansvarlig for hele verden”

17. mai feirer vi også i fredens tegn. Norge har siden 1945 hatt fred. For inntil 20 år siden snakket vi om kald krig og faren for utryddelse i en atomkrig. I dag trekker internasjonale forsvarsanalytikere opp helt andre scenarier for hva som kan true vår sikkerhet bl.a. terror, økonomisk sammenbrudd, angrep på datasystemer og
klimaforandringer.

2. verdenskrig førte til at vi fikk menneskerettighetene, slik at dette ikke skal skje igjen. Menneskerettighetene er vårt redskap til fredsarbeid. Menneskerettighetene blir innledet med ordene “Menneskenes iboende verdighet”. Når vi forstår at hvert menneske har en ukrenkelig iboende verdighet, vil vi forholde oss til hverandre på en helt annen måte.

Verden har blitt bedre. Det går fremover, men det kreves foruten engasjement også varsomhet særlig når det gjelder naturen og overbefolkning.

Våre muligheter er enorme nå. Aldri før har vi fått så mye kunnskap og muligheter til å skaffe oss den – som nå – gjennom de digitale media. Alle kan vi bidra til å skape en bedre verden hver på vår måte.

Helt uventet fikk jeg utfordringen som pensjonist å flytte til Setesdal og Landeskogen. Den vennlighet og imøtekommenhet jeg møtte, var en enestående opplevelse. Det at noen vil deg godt betyr mye. Vi streber alle med våre utfordringer, men du verden så godt det hjelper når man føler støtte og vennlighet.

Jeg kommer fra et alkoholikerhjem hvor vold og overgrep var vanlig. Jeg fikk ikke skolegang utover 8 års folkeskole. Min far mente at siden jeg var jente var utdannelse bortkastet og jeg måtte ut i arbeidsliv da jeg var 14, og fra da av måtte jeg også brødfø meg selv. Jeg er født i Heidelberg i Vest-Tyskland, men vokste opp hos bestemor i Øst-Berlin. Jeg opplevde både byggingen av Berlin-muren og fallet av den. Jeg fikk kjennskap til hjernevasking og diktatur i Øst. Jeg lærte mye i livets skole og denne spesielle kunnskapen bruker jeg i dag hvor jeg engasjerer meg sterkt for menneskerettighetene og menneskeverd.

Nelson Mandela sier:
Det er ikke spørsmål hvor mange ganger du faller, men hvor mange ganger du reiser deg opp igjen.

I 1992 startet jeg Hvite busser til Auschwitz og Osmund Faremo fra Byglandsfjord var en god venn og støttespiller. Han ble beskytter for organisasjonen. Aktive Fredsreiser startet jeg i 1998. Landeskogen Peace Center startet jeg i fjor og det ble veldig godt mottatt i Grendi og Setesdalen.

Det å bli spurt av valldøler og hylstringer om å holde denne 17. mai-talen er en stor ære for meg.

Det å bli betrodd en så stor eiendom som Landeskogen, er en stor utfordring. Mitt motto er: Viljen til å ville, skaper evnen til å kunne. Landeskogen Peace Center med sine 100 rom, 5000 kvm. gulvflate og stort uteareal skal bli et fredssenter med eksempler på fredsarbeid som har ført frem i verden. Jeg håper at stedet kan bli et treffpunkt for ungdom i alle aldre. Men det skal også bli et treffpunkt for setesdøler og folk i Aust- og Vest-Agder. Søndagsutflukter, naturopplevelser og bespisning. De gamle stiene blir restaurert nå gjennom dugnad av tyske ungdommer. Vi regner med sommerleirer for ungdom. Gjerne et treffpunkt for ungdom som har vært på klassetur med Aktive Fredsreiser og Hvite busser. Utstillingen skal ha en kunnskapsdel som gir kraft til å se muligheter til å skape en fredlig verden. Vi ønsker å vise “folkets kraft” Vi bygger opp om grunnverdiene i Aktive Fredsreisers arbeide, FNs verdenserklæring om menneskerettigheter og FNs tusenårsmål. Vi ønsker at storpolitikk kunne møte folkelig engasjement. Ikke minst skal ungdom møtes og forstå at de kan være
med å skape fred og bygge ned fordommer ved hjelp av egen innsats.

Vi ønsker å gi ungdom i alle aldre tro på at konflikter kan løses og at fred kan skapes, og at deres egne holdninger og handlinger er avgjørende.

Aktive Fredsreiser deler ut Blanche Majors forsoningspris som i fjor gikk til fotograf Tom Hatlestad. Fotoutstillingen Freedom Track er et resultat av hans reise i en Landrover til Bangladesh. Underveis intervjuet og fotograferte han mennesker som beskrev hvordan de opplevde ordet eller begrepet frihet. Han fikk mange svar på spørsmålet sitt om Frihet. De fleste som svarte la vekt på ord som trygghet, samhold, å beholde helsa, å se at barna vokser opp og har det bra og selvsagt fred i landet, i landsbyen og mellom familiemedlemmer og naboer. Analfabeten Mithu forklarte frihet slik: “Vi kan fri oss fra det guddommelige, men det er likevel ikke frihet. Frigjøring gjennom fravær av verdier eller sjenerøsitet skaper bare en illusjon av frihet. Det er kun gjennom følsomhet for hverandres behov at frihet kan oppnås, når hvert dvelende spor av grådighet eller begjær er forkastet.”

I dag, Norges største festdag, blir vi minnet om hvor viktig frihet, demokrati og menneskerettigheter er. Vi blir minnet om at vi må engasjere oss for at land som er undertrykt må få samme muligheter som vi har fått.

La oss sammen glede oss over vår frihet, fred og demokrati og ta vårt ansvar.

Gratulerer med en viktig festdag.

Gratulerer, Valle Mållag

Valle Mållag fekk Valle kommune sin kulturpris for 2011. I grunngjevinga blir det trekt fram at dei har satsa på nye medier med nettstaden http://www.vallemal.no der ein legg ut ord frå valledialekten. Frå ein forsiktig start i 2002 til programmet kom på nettet i juni 2004 har ordtilfanget vakse til 9259 ord pr. 12. mai. Av desse var nærare 3954 ord ferdig utfylte. Dei har ei statistikkside her: http://www.vallemal.no/frames.jsp?menu=14

Ved starten i 2004 var det ein sterk auke, for ein hadde laga lister som då kunne leggjast ut på nettet. Talemålsgruppa har jamnlege møte onsdagskveldane, det er helst vanskeleg å få nokon av dei i tale i Valle Radio ein onsdagskveld, i alle fall litt tidleg på kvelden.

På heimesida skriv talemålsgruppa: Me vonar at dialekten med tida får høgare status, slik at han vert anerkjent som eit unikt kulturuttrykk frå Setesdal. Det klarte dei vel med programmet Norske attraksjoner, der Valledialekten vart kåra som ein norsk attraksjon av Linda Eide, som i holmgang med Sigurd Brokke måtte i Otra då ho ikkje klarte dei vanskelege orda i Valledialekten.

Elles er jo Valle Mållag med på utgjevinga av Jol i Setesdal saman med dei andre mållaga i Setesdal. Her har nok Valle Mållag sine representantar spelt ein vesentleg rolle i samlinga av stoffet og arbeidet for å få heftet klart.

Gratulerer med kulturprisen!

18. mai 2011

Det er mange som snakkar om 18. mai og at det ikkje alltid er ein dag som er like lett å møte – dagen etter festen. I dag då eg reiste frå Sandøya til Mandal, høyrde eg fleire gonger innslag på Sørlandssendinga om at foreldre burde ta turen ut på 16. mai og sjå kva barna deira finn på, ikkje alle er like rusfrie dagen før dagen.

Eg skal ha sendinga 18. mai i Valle Radio, så eg tenkte at eg kunne starte litt på planlegginga i føremiddag medan eg var på Sandøya og kunne nyte strålande sol over Eidangerfjorden og ein båttrafikk som gjorde at fjorden levde heile tida. Var det ikkje ein LPG-tankar, så var det eit containerskip eller bilferja Oksøy som kom eller gjekk.

Så sat eg no der og planla kveldens program, det var ikkje så vanskeleg, for vi har den faste ramma, det vanskelege er å fylle inn i henne det som skal vere der når sendinga startar. Til avisa gjekk denne eposten:

18. mai

Ansvarleg: Harald Haugland
Teknikar: Kåre Rike
Telefonvakt: Ikkje fastsett

18:00 Aktuell time
19:00 Tankar frå Bibelen ved Bjørgulv T. Berg
19.30 Kommunen informerer ved Kari Cecilie Torbjørnsen
20.00 Haralds time med gjester
21.00 Opi sending ved Rolf Erik Homme

Fylg oss på Facebook
Høyr Valle Radio på http://www.valleradio.com
Les på bloggen: http://valleradio.blogs.no
Les på Setesdalswiki:http://bit.ly/jO7gGD

Så kom eg til å lese på Facebook, der hadde Mariannne Brenna Homme skrive om kanadagjess, og eit spørsmål til henne gav prompte svar at ho godt kunne kome i radioen og snakke om det. Her er innspelet hennar på Facebook:

Våre ” kjære” kanadagjess !
Når jeg sier dette så vil jeg påpeke at jeg er glad i mennesker og dyr. Men jeg skulle ønske noen dyrevernere kunne ta tak i saken å verne ” oss ” Om 10 / 20 år bor det sikkert bare kanadagjess i Valle ! De skriker og bråker altfor tidlig om morgenen, de… skiter der vi gjerne vil ta med oss ungene å bade, barna våre har angst for de store fuglene i kjempeflokker. Hadde vært bedre om de hadde hatt sitt eget reservat og vi vårt !! Er det noen der ute som kan gjøre noe med problemet ” mitt ” Ønsker ellers alle en fin dag og en flott 17 mai :-)) Har desverre ikke tatt bilder som kan dokomentere det jeg sier. Men det skal jeg få gjort.

Så høyr på Valle Radio klokka 18:50 19. mai, så får du høyre Marianne sjølv snakke om kanadagjess. Litt av kvart anna vil og kome på lufta den kvelden, så du kan gle deg.

Softis i Brevik

Vi sørlendingar som helst nyt Hennig-Olsen-is også som soft-is, kan vanskeleg få oppfylt våre ønske når vi er i Brevik. Der helsar Diplom-is oss velkomne til byen når vi kjem sjøvegen, noko vi gjorde i dag. Stein og Margunn tok oss med på båttur rundt Sandøya i eit idyllisk landskap med små holmar og sund mellom øyar og fjordar. Flest fastbuande folk bur på Sandøya, men hytter er det mange av, i alle fasongar og ulik mengde kvadratmeter både innomhus og på bryggene. Presset på strandsonen her er truleg like stort som lenger sørover langs kysten, truleg kan folk i Sogn og Fjordane vanskeleg skjøne kor dyr kampen er for å få nokre meter med strandlinje.

Stein vil gjerne ha bru til Sandøya, men det er ikkje alle som vil ha det. Han synte oss kor brua bør gå, og ein kunne undrast over at ikkje dei to små bruene er bygd, sjølv om det nok er nokre hytter som må ofrast for å få det til. Dei har visst tenkt å legge vegen i tunnel over ei av øyene for å unngå nokre av desse konfliktene.

På Oksøya er det ein leirstad for Normisjon, om sommaren er det ferje til øya, men ikkje bilferje. Og då vi var ute på fjorden, kunne vi sjå Norcem sitt store anlegg i Brevik med fleire mil med gruvegangar der dei vinn ut kalk som vert brukt i sementproduksjonen. Anlegget til Heistad Produkter er ikkje meir, der er det blitt bustader for folk.

Så gjekk vi inn til Brevik. Folk på Sandøya har eigen kaiplass der, men den var oppteken, så vi la til ved gjestebrygga. Der hoppa dei unge i land og henta softis til oss gamlingane før vi sette kursen utover att. Å ete softis når det dryp frå skyene er ikkje like godt som i solskin, men sola laga ein flott regnboge over hytter og hus ute i fjorden.

Så svinga vi inn i moloen att og turen var over. Takk for triveleg selskap og hyggeleg tur. Her er lenke til Sandøya si heimeside, som Margunn har ein finger med i å lage: http://sandoya.info/

På bortebane

I dag drog vi austover for å besøke Margunn og Stein, som har slått seg ned på Sandøya utanfor Brevik, der Stein er i frå. Margunn har fått seg jobb som bibliotekar på Skien VGS avdeling Brekkeby og Stein har jobb i Porsgrunn.

Ferja frå Brevik til Sandøya har vore til klassing no i mai og skulle etter planen starte i trafikk 16. mai, men i dag tidleg fekk vi SMS om at ferja gjekk, noko som gjorde pakkinga litt lettare, for då kunne vi få bilen med ut på øya. Så etter frokost i dag drog vi av garde og let katten passe seg sjølv, han får litt mat av ein nabo, men ikkje høve til å sove inne nokre dagar.

Ut på ettermiddagen kunne vi så sitje inne og sjå på trafikken under Brevikbrua, der det i løpet av kvelden kom fleire store båtar. Eg har tidlegare skrive om sida hos Fædrelandsvennen der ein kan fylgje flytrafikken over Sørlandet. Avisa har og ei side der ein kan fylgje skipstrafikken, og vi måtte jo leite fram den sida og sjå kor båtane kom frå eller skulle til. Det er fascinerande å fylgje med på slik trafikk.

I dag var det ganske grått, i periodar spratt regndråpane opp att på terassen, så det vart ein roleg innekveld med quiz og småtitting på Eurovision Song Contest for dei andre i huset. Eg skreiv heller eit par artiklar på Setesdalswiki, som no har 1247 artiklar og som i dag hadde knapt 50 besøk. Og så fylgde eg med ESC via meldingar på twitter. Sjølv twittra eg ikkje i kveld, det fekk klare seg med blogginga.

Kommunestyret takka Valle Radio

Dette var oppslaget på side 3 i Setesdølen i dag. Eg tenkte eg ville dele brevet frå ordførar Bjørgulv Sverdrup Lund med lesarane av bloggen min:

Honnør for flott arbeid til heile staben!

Eg vil på vegner av kommunestyret i Valle takke dykk alle saman for det fantastiske arbeidet de her gjer gjennom heile året til beste for både fastbuande og gjesteinnbyggjarar i kommunen!

I ei tid der samfunnet er prega av stadig tidspress for å skaffe seg rom for å deltake i friviljug arbeid,er det svert imponerande kva de får til i Valle Radio. De gleder mange menneske i dalen, og bidreg til at vårt lokalsamfunn vert ein betre plass å bu.

Seinast nå i i påska vart eg på ny imponert over lagarbeidet de utførte, og ikkje minst resultatet de klarte å få til i kvalitet på sendingane og inntekt til radioen.

Eg håpar de klarar å fortsette med å formidle informasjon og trivsel til lyttarane, det betyr mykje i kvardagen for mange av oss. Det er og svært bra at Valle Radio kringkastar møta i kommunestyret ut til innbyggjarane våre, dette er eit merkbart og tydeleg element i lokaldemokratiet. Til sist er eg og ikkje minst imponert over rekrutteringsarbeidet, breidda i staben som Valle Radio har klart å etablere.

Lykke til vidare!

Med helsing

Bjørgulv Sverdrup Lund
ordførar

Bygningshistorie

I kveld har Reidar Tveito skrive om Byglandsfjord stasjon på Setesdalswiki. Det er blitt ein interessant artikkel som fortel mykje om det over hundre år gamle huset. Då Fennefoss bru var stengd, køyrde mange om Senum og då kom ein forbi denne fine og freda bygningen som i dag huser Bygland folkebibliotek sin filial på Byglandsfjord.

Gamle hus har ei historie, og det er noko av den du kan finne i artikkelen. I 66 år var den stasjonsbygning for endestasjonen til Setesdalsbanen, sidan har mange ulike aktørar brukt lokala til litt av kvart. Ikkje mange hugsar at til og med Erik Bye var på Byglandsfjord stasjon i samband med Idebank-programma i TV midt på 60-talet, så difor er det interessant å få med slik informasjon i artikkelen på Setesdalswiki.

Etter kvart er det eit titals artiklar om offentlege bygningar utanom kyrkjer på Setesdalswiki. Men det er mange bygningar som burde hatt omtale og eigne artiklar. Det får kome etter kvart, eg trøystar meg med at Rom var heller ikkje bygd på ein dag, som det vart sagt før i tida. Les artikkelen og gled deg:

http://www.setesdalswiki.no/wiki/Byglandsfjord_stasjon